26 Aralık 2011 Pazartesi

Yagmurlu Mevsimde Topragi Besleme

Buralarda yagmurlu mevsime girdik. Artik destek bitkilerinin ciddi budanip diger bitkilerin altina serilmesi zamani. Disaridan girdiyi en aza indirgemek icin kendi organik maddemizi kendimiz yetistirmede bu sene biraz daha iyi bir durumdayiz.

Oncelikle bu zamana kadar buyumelerine izin verip guzel sari ciceklerini doyasiya seyrettigimiz burada boz ot denen cok yillik bitkileri oldukca dipten budamaya basladik. Asagidaki fotograflarindan bu bitkiyi taniyip da latincesini bulmamizda bize yardimci olan cikarsa harika olur, bitkinin ozelliklerini biraz daha iyi ogrenmis oluruz.





Her biri en yakininda dikilmis olan agac ya da calinin dibine mulch oldu. Boylece herkesin bunlar hicbir ise yaramaz dedikleri calilar hem bizim arazinin corak kisimlarini yaz boyunca yesillendirdiler hem de simdi mulch olarak diplerden getirdikleri besinlerle topragin ust kismini besliyorlar.

Bu amac icin ikinci besin kaynagimiz kibris akasyalari. Bu aralar beklenen firtina oncesi, ozellikle dallari sikisik olanlarina oncelik vererek budama yaptik.





Simdi bu yapraklar ve ince dallar da mulch oluyor. Kalin dallari ise odun olarak ayiriyoruz.



Bu arada yabani otlarla coktan baris yaptik. Onlar arasinda derin kokluleri ayirdedip onlari olabildigince buyutuyoruz. Eksi kulak gibi yogun yayilanlari bicip mulch olarak kullaniyoruz.

Bugune kadar mulch icin cogunlukla disaridan organik madde tasidigimizdan yerinde bu ihtiyaci en azindan kismen gorebilmek cok hos oldu. Zaman icinde kurak bir cografyada bile organik madde fazlaligi yaratabilecegimizi hissetmeye basladik.

Not: Bozotun yeni bir fotografi:

9 yorum:

hindiba dedi ki...

Ben fotograflardan tam emin olamadim ama özellikle sonbahar durusu su bitkiyi animsatti bana. siz daha iyi karsilastirabilirsiniz: http://basitbiryasam.blogspot.com/2011/08/solidagoya-ovgu.html

Pinar dedi ki...

Su andaki hali gercekten tanimlamayi zorlastiriyor. Cicekleri cok benziyor ama dal uzerinde dagilisi biraz farkli. Yapraklar da genellikle bizimkilerden daha buyuk. Yalniz okuduklarimizdan anladigimiz, turlerine gore yaprak ve ciceklerinde cok farkli sekillere sahip olabildigi. O yuzden solidagoya'nin bir turu olmasi ihtimali epey fazla geldi.

Blogda ayni yaziya yapraklarini gosteren yeni bir fotografini daha koyduk.

Sagolasin Evren.

hindiba dedi ki...

Pinar, yapraklari daha tirtikli sizinkinin. Ciceklerin farkli durusu benim de dikkatimi cekti. Aslinda aklimda bir iki bitki daha var benzettigim. Bitki kilavuzlarindan gördügüm. Ama adlarini animsamiyorum simdi. Kütüphaneden bir daha alinca bakacagim ve merak ettim o yüzden bu isi yakinlarda yapacagim :))

tugrul dedi ki...

Harikasin Evren, cok tesekkurler,

beste dedi ki...

ihtimaller1-tanacetum vulgare2-sonchus arvensis veya oleraceus3-kanarya otu senecio vulgaris 4-descurainia pinnata birde turkce yakup otu diye bir bitki var hayir binbirdeli otu degil latincesini biliyorum :)

Pinar dedi ki...

Beste, fotograflardan pek belli olmuyor ama bu cok yillik ve diplere dogru oldukca odunsu hale gelen bir cali. Bizdeki iri olanlar neredeyse 1.5m. boya ulasiyorlar.

beste dedi ki...

tanacetum olma olasiligi yuksek o zaman, kokusunu hatirliyormusun yapraklarinin? sari cickeleir uzun zaman dayaniyor mu sanki olmez cicek gibi?

Tijen dedi ki...

Ne zamandır gelmemişim ben buraya. Özlemişim de. Nasıl bostancık ahalisi? Asayiş berkemal mi?

Pinar dedi ki...

Beste, ciceklerin kokulu oldugunu sanmiyorum ama uzunca dayaniyor. Bana solidagoya'nin bir alt turu olma olasiligi daha fazla geliyor baktigim fotograflardan.

Iyiyiz iyiyiz Tijen!:)