15 Aralık 2010 Çarşamba

Darma ameliyat oldu

Darma dun kisirlastirma operasyonu gecirdi. Ben de veterinerin basinda seyrettim. Cok ilgincti. Kucucuk bir kesikten (1-1.5 cm) girip rahime bagli yumurtaliklari buluyor, rahme yakin yerlerinden baglayip kesiyor. Sonra da iki dikis. Aslinda beni daha cok sasirtan tum bu olayin kansiz olmasi. Bir parmagimi kestigimde ne kadar kan aktigini dusunuyorum da, boyle bir olayda tek damla kan akmiyor. Keske veterinerimize sorsaydim!

Darma'nin kendine gelis sureci biraz ic aciticiydi. Bakislari ozellikle!:( Geceyi yanimizda gecirdi. Sabah kalktiginda tahminimin aksine cok daha aktifti. Hatta 24 saat gecmeden ayakkabi baglarimizla oynayacak hale gelmisti! Kopeklerin cok daha zor oluyor. Ha bu arada, veterinerimiz, benim tuy kabasi oldugunu iddia ettigim pofuduklugun bir kisminin siskoluk oldugu gercegini acimasizca soyleyerek moralimi bozdu. 2. yumurtaligi o yaglarin arasindan bulmasi epey zor oldu. Simdi kediler diyette. Artik her miyav deyislerinde onlerine yemek koymuyorum.

8 yorum:

Meyvelitepe dedi ki...

Geçmiş olsun, keşke köpeklerde de bu kadar kolay olsaydı. Ben de (tamam azıcık göbekli ama) köpeciğime şişko dendi mi çok fena bozuluyorum. Hatta sırf bu yüzden veteriner değiştirmişliğim var:)

Pinar dedi ki...

Cok tesekkurler, Meyvelitepe. Veterinerimiz cok iyi. Ustelik o yaglari gorunce, zaten diyecek bir sey kalmadi!:)

Çiğdem dedi ki...

Koymazsan koyma, çok derdiydi... :)

Böcek var, fare var, kuş var, kertenkele var :))

Benim kediler içeride gık deyince mama, mık deyince su varken incecik idi. Ne zaman ki dışarıya ayak basmaya başladılar bir yere sığmaz oldular.

Darma' nın ihtiyacı var o kilolara. Yabancılara kocaman ve güçlü görünmesi gerekiyor.

Pinar dedi ki...

Cigdem , bugun kontrollu verdigimizde Darma'nin pek az yedigini farkettim. Mamalari goturen Payam'mis! Sanirim Darma senin dedigin gibi isini kendi goruyor! Sadece -benim gibi- illaki yogurt diye miyavliyor evde!:)

Oral dedi ki...

İçeri rahatça girip çıkan Ankara ve Van kedilerimiz var. Özellikle Ankara kedisi yazın bir siyam kadar zarifken ağustos sonundan itibaren tüylenip kilo almaya başlıyor. Kışın soğuklarına bir persiyan kılığıyla giriyor. Şubat ayı ile birlikte yine tüy döküp zayıflamaya başlıyor. Yiyecek kısıntısı yapmıyoruz. Mama kabı hep dolu. Ayrıca dışarıdan da beslendiklerini tahmin ediyorum. Çok iyi avcılar. Doğal yaşam ortamlarında diyetlerini kendileri ayarlıyorlar. Ama dışarıya çıkarılmayan ev kedileri için kısıtlama gerekebilir.

Pinar dedi ki...

Oral bey, dogrusu bu ameliyata kadar bizimkilerin de mama kabi hep doluydu. Hos 1 hafta sonra, ayni duruma yavastan donmeye basladik. Cunku ozellikle Payam doymadan bizim pesimizi birakmiyor!:) Iceri-disari istedikleri zaman girebiliyorlar, sanslilar! Darma'nin bizimle ilk senesi. Belki de dediginiz gibi ilkbahara sirim olacak! Bekleyip gormeli.

Unknown dedi ki...

Pınar, geçmis olsun. Ben o guzel tuy yumagını tam gobeginden operim:)Sevgiler.

Pinar dedi ki...

Tesekkurler, Ozgen.