4 Mayıs 2009 Pazartesi

Yaprak biti ile organik mucadele

Su aralar butun agaclarimizda hareket var. Badem agaclarimizda ve Hibiscus Rosa'mizda da yaprak bitleri basladi. agaclar.net'te bir zamanlar buldugum bir yazismada ev yapimi ilaclar oneriliyordu. Arap sabunlu, tarcinli, sarimsakli, pelin yaprakli, ada cayli, cali mineli! Ilac hazirliyormus gibi hissetmiyor insan bu malzemelerle.

Badem agaclarimizdaki ve Hibiscus rosa'mizda iki farkli cesit yaprak biti var. Hibiscus rosa'daki bitler (aphid) salgiladiklari sivi yuzunden karincalar tarafindan besleniyormus! Siyah bir salgi ile kapli tomurcuklar. Badem yapraklarinin altinda ise yemyesil minik bitler dolu. Bu yaprak bitleri icin su tarifi kullandim:

1 lt su
2 kasik arap sabunu
2 kasik sivi yag
3 dis sarimsak

Arap sabununu 1 lt suda erittim, sivi yagi ekledim. Ezdigim sarimsagi bir tulbente koyup hazirladigim sivinin icinde islatip suya gecmesini saglamaya calistim. Ezilmis sarimsaklar minik el pompasini tikar diye korktugumdan boyle yaptim. Incecik, dallarin altina ustune puskurttuk. O aksam bir degisiklik goremedik; moral bozuklugunu tahmin edersiniz. Ama ertesi sabah badem agacina bir baktik. Butun yesil bitler kararmis, olmus! Hibiscus rosa'da pekm bir degisiklik yoktu ama yine de yagmurlar bitince (yine bu sabahtan beri yagmur var) bir parti daha yapacagim.

Zeytinlerde bu karisim ise yaramadi. Hala mutlu mesut tomurcuklari yemeye ve uremeye devam ediyorlar!

Hiç yorum yok: