13 Nisan 2009 Pazartesi

Capa Makinesi

Sonunda capa makinemizi aldik. Anadolu Motor'dan Honda motorlu Antrac 200 (6.5 beygir, 2 ileri bir geri vitesli). Tarim Kredi kooperatifinde Taral marka hemen hemen ayni ozelliklerde baska bir alternatif daha vardi ama Antrac hem biraz daha hesapli hem de serviste daha iyi gibi gorundugunden onu tercih ettik. Ayrica motor sozkonusu olunca Honda'ya guvenim tam. Ek olarak romork, bir cift tekerlek ve arik acmak icin arik sabani aldik.

Bu haftasonu ilk heves capa makinemizi hem capalamak hem yuk tasimak icin kullandik.



Onceleri capa yaparken takilinca ittirme ya da hizli gidince tutma/cekme yaparak epey yorduk kendimizi. Sonra anladik ki fren yapmak icin hafifce yere dogru bastirmak, ilerlemesi icin de hafifce kaldirmak yeterli.



Romork ile yuk tasimaya gelince, orada biraz daha zorlandik. Motor yeterince guclu ancak hafif. Zemin saglam olmayinca cok kolay patinaj yapiyor, ozellikle bir egimden tirmanirken. Bu tip egimlerde biraz ittirerek her seferinde 4 cuval gubreyi tasiyip zeytin agaclarini diplerine bosalttik. Besinci seferde 5 cuval denedik, sorun olmadi. Fren sadece romorkta oldugundan baslarda yokus asagi gitmek bayagi kasiyordu (bakiniz asagidaki foto) ama birkac denemeden sonra rahatladim.

12 yorum:

Olive Tree dedi ki...

Hi, it's a very great blog.
I could tell how much efforts you've taken on it.
Keep doing!

LEMAN dedi ki...

hayırlı olsun güle güle kullanın

dokuzuncubulut dedi ki...

Merhaba,

Ben de Pınar'dan epeydir ses seda çıkmıyor diyordum, meğer işin çokmuş. Çapanız da pek havalı, güle güle kullanın, hayırlı olsun...Vallahi orada olasım geldi.

Bu arada, benim biberlerimin de hepsi tohumuyla geldi, acaba bunlar böyle mi çıkıyor?
Cevabını öğrenirsen, bana da yollarsın.

Kolay gelsin, hasatınız bol olsun...

Pinar dedi ki...

Tesekkurler Leman.

Asli, bendeki biberlerin cogu guzel cikti. Cogu Emecik pembelerinin tohumu ile, bir kisim patlicanlar o sekilde cikti. Her ikisi de cok kucuk tohumlardi. Kucuk diye ustlerine cok toprak koymamaya calistim herhalde. Zaten elle toprak ekerken cok tutarli olamiyorsun. Saniyorum, bazi tohumlar yuzeye cok yakin olunca, bu sefer de yeterince gelisemeden hizli bir sekilde toprak ustune cikip, yapraklarini tohumdan kurtaramiyor. Bazen goruyorum, tohum topragin icinde (ozellikle bu bober tohumlari kirmizi renk idi, gormek kolay oluyordu), yapraklar da topragin icinde, sirttan bukulmus bir sekilde tohumdan kurtulmaya calisiyorlar. Toprak genellikle nemli oldugu icin, kurtulmasi daha kolay oluyor. Benim yaptigim, bir sure izin vermek. Bazi filizlerin boyu 1.5 cm olmus, hala yaprak gorunmeyince, tohumun ustune biraz su damlatarak yumusatip kabugu almaya calisiyorum. Bu arada yapraklarin yarisi bazen tohumla birlikte geliyor!:( Bugun bir tanesini basinda tohumla topraktan cikmaya calisirken gordum. Ustune biraz toprak ektim. Bakalim ne olacak.

Dedigim gibi bir kac hasat gerekecek el aliskanligi kazanmak icin!;)

okivanc dedi ki...

Convertible almissiniz, hayirli olsun. :) Peki capadan romork'a cevirmek kolay oluyor mu? Ya tersi?

Meyvelitepe dedi ki...

Hayırlı olsun, güle güle kullanın. Bu alete buralarda pırpır diyorlar, yapmadığı iş yok gibi. Difrensiyal filan da takıyorlar. Deneyim kazandıkça daha da iyi kullanırsınız.

tugrul dedi ki...

Capalama isinde biraz daha deneyim kazandim, 30 civarinda zeytin agacinin diplerini capalama isini 1 saatten biraz fazla zamanda bitirdik. Tabii Pinar'in hortumlari toplama, yolu ayarlama gibi super lojistik destekleri ile. Bir ara biraz fazla simarmistim ve asiri hizli yaparken agaclardan birinin govdesine daldim ve kabugunu siyirdim! Umarim kurumayacak :-)

Bir taraftan da capa acaba koklerine zarar veriyor mudur sorusunu kafamdan atamadim. Umarim iyilik yapalim derken kotu birsey yapmamisizdir!

Romork takmak/cikarmak maalesef pek pratik degil. 2 civata sokup, capa bicaklari cikariliyor, yerine tekerler takilip civatalar takiliyor. Capanin arka demirini cikarip romork'u takmak daha kolay, demir cubugu cikarip, romorku yanastirip cubugu yerine takiyorsun.

Son olarak, yokus asagi capa yapmak zor, alet altindan kacip gidiyor. Ters donup yukari cikar hale getirmek gerekiyor.

Size tavsiyem, yazin jetski, muz vs. bosverin, cevre koylerden birine gidip bir saatligine capa yapin, cok daha fazla keyif alacaksiniz :-)

EmRe SeLeS dedi ki...

Ya bu ne guzel bir aletmis. Tip meger ne kadar ilerlemis :) Gule gule kullanin. Teknolojinin guzel yani bu. :)

Pinar dedi ki...

Bizi ziyarete gelenler icin burada denenecek epey yeni sey var Emre'cim!;)

Tijen dedi ki...

Sevgili Pınar,
Peynir konusunda uzun araştırmalar yapmadım. Eskiden yapardım sitede bahsettiğim peyniri. Yıllar önce de Kaliforniya'da bir ay çalıştığım çiftlikte aynı yöntemle keçi peyniri yapardık. Süt kaynadıktan sonra limonunu koyup karıştırınca zaten hemen kesiliyor. Kısık ateşte bir kaç dakika daha tutup ateşten aldım, 5-10 dk. bekletip içine koyacağım malzemeleri koydum, süzdüm. Hepsi bu.

faik murat unel dedi ki...

Küçücük bahçemi bel yaparken, "bu işin kolay bir yolu olmalı, traktör kullanılmayacak kadar küçük ama beş on dönüm bir tarlada bu iş nasıl yapılır?" diyerek aramaya girmiştim. Sonunda çapa makinasını (el traktörüde deniyor galiba) bulmuştum.

Güle güle kullanın.

Unknown dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.