30 Mart 2009 Pazartesi

Yildirim

Elektrik kesintileri ile basimiz dertte. En sonuncusunun sorumlusu cok yakinlarimiza dusen bir yildirim. Sayesinde elektrik sayacimiz, motor koruma rolemiz ve su seviyesi rolemiz ayvayi yedi. Yani suyumuz kesildi cunku pompa su cekemiyor.

Cuma gunu sayacimiz degisti (bir ara elektrik kesilmisti yine, oradan bildik). Cumartesi Datca'ya indigimizde ilk suphelendigim motor koruma rolesinden aldim ve degistirdim, olmayinca bir Datca seferi daha yapip digerinden de bir tane aldim. Tam tornavidalari cikarip takma isine girisecegim, kapimiza bir araba yanasti. Ertesi gunku muhtarlik secimleri icin halihazirdaki muhtar ve aza adaylarindan biri oy istemeye gelmisler. Biraz muhabbetten sonra Halil'in (aza adayi) bir zamanlar elektrikcilik yaptigi ve bu islerden iyi anladigi ortaya cikti. Ben de hemen "madem beyaz esya getirmediniz, o zaman su pompaya bir bakalim" dedim. Saka, saka bir bulasik makinesi getirmislerdi. Yok, yok, bulasik makinesi yoktu ama Halil sagolsun hemen yardim teklif etti.

Sadece gozle bakmak cok verimli olmadigindan bir kosu aletlerini alip geldi. Su seviyesi rolesini takinca calisti ama kuyudan su deposuna akan su cok ciliz. Epey bir zaman kaybindan sonra ortaya cikti ki elektrik isletmesi yeni sayacimizi takarken ters takmis ve hem kuyudan depoya basan motor ters donuyormus (ilk bunu yaptik, hala hidrofor calismiyor!) hem de kucuk tanki dolduran motor. 2 kabloyu ters cevirince halloldu, tabi alakasiz birsuru seyle 2 saat ugrastiktan sonra. Siz siz olun sayaciniz degisirken hangi kablo nereye takiliyor bakar olun.

Hiç yorum yok: