23 Mart 2009 Pazartesi

Tohum Macerasi-2

Eveeet, bugun 1 hafta oldu, bizim tohumlarda hala mutlak bir sessizlik hakim! Gecen bir hafta boyunca geceleri epey soguktu. Tohumlari koydugum sunroom'da sicaklik 10 derecenin altina dustu ki bu okudugum makalelere gore pek iyi bir sey degil. Ben de aklimca bu kaplari yerlerinden oynatmak (gunduzleri sunroom, geceleri karavanin ici) yerine, sunroom'daki yerlerini soguga gore daha korunakli hale getirdim. Altlarina bir kac gazete ve kilim, ustlerine de geceleri yine bir kac gazete ve baska bir kilim orttum. Viyolde ve yumurta kabindaki tohumlarin ustunu gunduzleri acik tutuyorum. Ve gunde bir kere fisfisliyorum. Yogurt kaplarindakini bir iki kere suladim ama sanki bugun kapaklarini acip baktigimda epey nemli/islak gibi geldiler ve bugun onlarin da ustlerini acik biraktim. Bir dizi denemeler icindeyim anlayacaginiz.

2 gecedir elektrikli sobayi orada yakiyoruz. Karavanin kapisini da actik. Onlar icin o kadar soguk olmuyor, biz zaten serinde yatmayi seviyoruz!:) Iyi bir cozum oldu.

Bu durumu anlatan uzuuun bir maili, sonunda ne onerirsiniz diyerek PDA grubuna attim. Biri bana ozel, "sabir ya sabir" diyen bir mail atmis. Cok guldum!:)) Iste bendeki eksiklik.

1 yorum:

Meyvelitepe dedi ki...

Doğru söylemişler. "Ya Sabır". merak etmeyin, tohumlar çimleneceği zamanı bilirler. Erken çimlendirseniz bile yeterli ışık ve ısı bulamayacağı için gelişmeleri yavaş ve zayıf olabilir. Sera gibi bir ortamda duruyorlarsa, ayrıca tohum kaplarının üzerleri de streç film vb. bir şey ile kapalıysa, yeterli nem de varsa şimdilik yapacak başka bir şey yok.